My Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 23, 2010

Fetal development - 24 weeks pregnant

Alhamdulillah, diam tak diam dh cecah 24 minggu sudah, baby dh 6 bulan...tp perut masih lg kecil, taklah nak napak sgt..today g cek, berat turun 1 kg sebab berpuasa, nurse ckp baby besar, tak padan dgn usia dia.yeke? takut plak aku...kepala masih di atas..skrg dh ok sket, no more muntah2..Alhamdulillah...


Your fetus weighs more than 1.3 pounds/ 600 grams. Though she still has little body fat and her skin is thin and fragile, she's now well-proportioned. Her brain is growing rapidly, and she is starting to fill the space in your uterus. From crown to heel she could measure 11.8 inches/ 30 centimeters. If you went into labour at this time, however, many obstetricians and doctors would make every effort to halt the progress of premature labour to enable your baby to continue maturing.

You may be noticing faint, red or brown streaks known as striae or stretchmarks on your abdomen, hips and breasts. While creams won't erase them, wearing a supportive bra may help prevent or minimise them on your breasts. They are very common at this stage of the pregnancy - about 90 per cent of women get them. After you've given birth, the reddish or brown pigmentation in the stretchmarks gradually fades, and the streaks become lighter than the surrounding skin.

Also, your eyes may be light-sensitive and may feel gritty and dry. This is a perfectly normal pregnancy symptom known as “dry-eye”. To ease your discomfort, use an “artificial tears” solution to add moisture.

Source:http://www.babycenter.com.my/pregnancy/fetaldevelopment/24weeks/

Sunday, August 22, 2010

Macam2 pose




Gambar Aqil sepanjang duk dlm kete g jalan2..pantang napak kamera terus nak pose mcm2..haiya.......anak aku

Monday, August 16, 2010

Fetal development - 23 weeks pregnant

uterus
earskin

Your baby now weighs a little over one pound/ 500 grams and measures about 11.4 inches/ 29 centimeters from crown to heel. Her hearing is well established and she can make out a distorted version of your voice, the beating of your heart and your stomach rumblings. Loud noises often heard in utero, such as the barking of a dog next door or the roar of a vacuum cleaner, probably won't bother your child when she hears them outside the womb.

Some studies seem to indicate that the unborn prefer classical music.

In addition to advances in your baby's hearing, her lungs are developing to prepare for breathing. She's swallowing but she normally won't pass her first stool (called meconium) until after birth.

If your baby were to be born now, she would have a small chance of survival (about 16 per cent) with the right care. Every day in the womb makes a difference at this stage. If she was born at 24 weeks her chance of survival would rise to 44 per cent.

As for you, you may feel clumsy now that your centre of gravity has shifted. Your gums may bleed when you brush your teeth and your belly button, once an 'innie', may now stick out. Don't worry. It'll revert to its pre-baby state soon after you give birth.

The middle months are a good time to think about a holiday. Find out all you need to know from suntans to vaccinations in our travel section.

• Note: Experts say every baby develops differently - even in utero. These fetal development pages are designed to give a general idea of how a fetus grows in the womb.

Source:http://www.babycenter.com.my/pregnancy/fetaldevelopment/23weeks/

Wednesday, August 11, 2010

Selamat Berpuasa semua

Alhamdulillah....arini semua umat Islam akan berpuasa selama sebulan... ini adalah kali kedua juga aku pregnent di bulan puasa, time Aqil dulu rasanya dia dlm 2 bulan dlm kandungan, dan adik dia pula ni dlm 5 bulan...byk beza gak ni time pregnent perut dh besar..harap2 aku dpt berpuasa selama sebulan..InsyaAllah

Monday, August 9, 2010

Fetal development - 22 weeks pregnant

uterus skin lips eyes

The baby now weighs almost one pound/ 430 grams, measures nearly 11 inches/ just over 27 centimeters long from crown to heel, and is proportioned like a newborn, albeit a thinner version since her baby fat hasn't yet developed. Although she's getting heavier every day, her skin still appears wrinkled because she needs to gain more weight. The lips are distinct and the eyes are formed, though the iris (the coloured part of the eye) still lacks pigment. The pancreas, essential in the production of hormones, is developing steadily.

Even this early, the first signs of teeth appear in the form of tooth buds beneath the gum line. Before you know it, your baby will be born, and soon after, her first teeth will come through.

You've probably gained between 12 and 15 pounds/ 5.4 and 6.8 kilograms. Starting now, you'll begin to put on weight more steadily, averaging about half a pound/ 225 grams per week. You may crave certain foods and you may notice an increased (but not bloody) vaginal discharge. Both are a normal part of being pregnant.

Is your husband feeling left out? Point him to our section dedicated to new dads.

• Note: Experts say every baby develops differently - even in utero. These fetal development pages are designed to give a general idea of how a fetus grows in the womb.

Source:http://www.babycenter.com.my/pregnancy/fetaldevelopment/23weeks/

Tuesday, August 3, 2010

Fetal development - 21 weeks pregnant

genitals

The fetus now weighs about three-quarters of a pound/ 360 grams. Up until now she has been measured from crown to rump but from this point on the measurement will be from crown to heel. And from crown to heel she is approximately 10.5 inches/ 27 centimeters long. The eyebrows and eyelids are fully developed and the fingernails cover the fingertips.

Your baby can now hear your conversations. If you talk, read or sing to your baby, expect her to hear you. Some studies have found that newborns will suck more vigorously when read to from a book they heard frequently in utero. If you want to try, pick a book now and read it out loud. Make sure you won't mind reading it over and over once the baby is here. It may be your baby's favourite bedtime story for a long time after birth.

You're probably feeling quite comfortable these days. This, in fact, may be the most enjoyable time in your pregnancy. You're not too big yet, and the usual aches and pains associated with pregnancy like nausea, frequent urination and fatigue are for the most part gone. Relax and enjoy while you can. The third trimester is just around the corner and with it comes some mild discomfort from carrying a baby that is nearly full-term.
http://www.babycenter.com.my/pregnancy/fetaldevelopment/21weeks/

Sunday, August 1, 2010

Amalan-amalan ketika mengandung

  1. Banyak bertaubat kepada Allah s.w.t atas segala dosa yang telah dilakukan
  2. Sentiasa menutup aurat mengikut ajaran Islam
  3. Membaca ayat-ayat Al-Quran

Surah-surah amalan ketika mengandung

    • Al-Fatihah dan ayat Kursi
    • Seluruh surah Yassin
    • Seluruh surah At-Taubah
    • Seluruh surah Yusuf
    • Seluruh surah Luqman
    • Seluruh surah Maryam
    • Surah An-Nahl ayat 78

وَاللّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لاَ تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ الْسَّمْعَ وَالأَبْصَارَ وَالأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibu kamu dengan keadaan tidak mengetahui sesuatupun dan Dia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (akal fikiran); supaya kamu bersyukur.

    • Surah Al-A'raf ayat 189

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلاً خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحاً لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِين

Dialah (Allah) yang menciptakan kamu semua dari (hakikat) diri yang satu dan Dia mengadakan daripada hakikat itu pasangannya (diri suami isteri), untuk bersenang-senang (bertenang tenteram) satu diri kepada yang lain. Ketika suami mencampuri isterinya, mengandunglah dia dengan kandungan yang ringan, serta teruslah dia dengan keadaan itu (ke suatu waktu). Kemudian ketika dia merasa berat (dan menaruh bimbang) berdoalah suami isteri itu kepada Tuhan mereka (dengan berkata): Sesungguhnya jika Engkau (wahai Tuhan kami) mengurniakan kami nikmat yang baik, tentulah kami menjadi orang-orang yang bersyukur

Link laman-laman web Al-Quran

· Syed Aftab Ali Bukhari - bacan Al-Quran dan terjemahan dalam bahasa Inggeris

· Al-Islam - bacaan Al-Quran dan terjemahan dalam pelbagai bahasa termasuk bahasa melayu.

  1. Membaca doa
    • Doa mohon rahmat - Surah Ali-Imran ayat 8-9

رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَّ رَيْبَ فِيهِ إِنَّ اللّهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ

(Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkaulah yang akan menghimpunkan sekalian manusia, untuk (menerima balasan pada) suatu hari (hari kiamat) yang tidak ada syak padanya. Sesungguhnya Allah tidak memungkiri janjiNya.

    • Doa zuriat yang soleh - Surah Ali-Imran ayat 38

هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاء

Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.

    • Doa mohon ampun - Surah Ali-Imran ayat 192-194

رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلاَ تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ

Wahai Tuhan kami! Sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam Neraka maka sesungguhnya Engkau telah menghinakannya dan orang-orang yang zalim tidak akan beroleh seorang penolong pun. Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya kami telah mendengar seorang Penyeru (Rasul) yang menyeru kepada iman, katanya: Berimanlah kamu kepada Tuhan kamu, maka kami pun beriman. Wahai Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami dan hapuskanlah daripada kami kesalahan-kesalahan kami dan matikanlah kami bersama orang-orang yang berbakti (yang banyak berbuat kebajikan). Wahai Tuhan kami! Berikanlah kepada kami pahala yang telah Engkau janjikan kepada kami melalui Rasul-rasulMu dan janganlah Engkau hinakan kami pada hari kiamat; sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji.

    • Doa anak tetap mengerjakan sembahyang - Surah Ibrahim ayat 40-41

رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ

Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku. Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan

  1. Kehidupan suami isteri ketika mengandung akan mempengaruhi janin. Oleh itu terdapat adab-adab yang perlu bagi suami dan isteri
    • Adab isteri terhadap suami ketika mengandung
      1. Mengasihi dan menyayangi suami
      2. Menjaga perkataan terhadap suami
      3. Tidak terlalu cerewet
      4. Menjauhi daripada perasaan yang tidak baik terhadap suami
      5. Menghargai pandangan dan nasihat yang diberikan suami, orang tua serta ahli keluarga
      6. Menghormati kaum muslimin dan muslimat serta berbuat baik kepada mereka
      7. Menjauhi dari mengumpat dan menghina orang lain.
  • Adab suami terhadap isteri
  1. Menunjukkan kasih sayang terhadap isteri
  2. Jujur dan setia pada isteri serta tidak memberi layanan yang kejam dan kasar
  3. Selesaikan selisih faham
  4. Tidak mudah menjatuhkan talak atau mengeluarkan perkataan yang sama sepertinya.
  5. Kerap melakukan sembahyang sunat dan mendoakan isteri dan anak selamat